top of page

WHY & BMC-sessie

Mooie lijn van gewoon SJOERD.png

Alles begint met de 'waarom-vraag'. De meeste kennen Simon Sinek inmiddels wel en ik ben fan.
Van zijn manier van denken maar ook zijn manier van toepassen. Want alles begint nu eenmaal met de vraag "Waarom...?"

En dat is makkelijker gevraagd dan beantwoord! Maar daar zorg ik voor de juiste vragen op de juiste momenten.

En daarna pakken we door met het Business Model Canvas, naar het boek van Yves Pigneur en Alexander Osterwalder.

Jouw onderneming op een A4'tje (of een groot stuk bruin papier aan de muur). Een blauwdruk en een momentopname.

Waar ben je goed in? Welk probleem los je op? Hoe komt je bestaansrecht naar voren? Wie zijn je doelgroepen?

Alle vlakken (9) worden ingevuld zodat er een volledig beeld van de onderneming ontstaat.

Het BMC invullen met gewoon SJOERD.jpg
IMG_4493.jpg
IMG_4405.jpg
IMG_3899_edited.jpg

Wanneer we alles ingevuld hebben, zet ik alles in een overzichtelijk verslag met de eerste concrete adviezen.

De volgende logische stap is de doorvertaling maken van het BMC naar bruikbare communicatie boodschappen.

Wat vertel je precies op welke plek? Op je website? Op social media? Tijdens presentaties?

Ik geef je voorbeelden, help je mee met optuigen en vertalen van deze boodschappen.

En daarna zijn er nog genoeg uitdagingen waarmee ik je kan helpen...! ;-)

Genoeg gelezen...

bottom of page